Збірник наукових праць: Київський національний університет імені Тараса Шевченка. – К.: ВПЦ «Київський університет», 2012. – 576 с. – (Бібліотека інституту філології). 100 прим. (о) – підписано до друку 30.10.2012 р. – [На украинском, польском, болгарском, хорватском, сербском и русском языках]

содержание
  • Теоретичні питання
    • Тетяна Бовсунівська (Київ). Епістемологічна нестабільність меж фантастики – с.9-14 – [На украинском языке]
    • Елена Ковтун (Москва). Рациональность магического: фантастическая посылка на рубеже тысячелетий – с.15-38 – [На русском языке]
    • Анатолий Нямцу (Черновцы). Легендарно-мифологические традиции в современной фантастике – с.39-51 – [На русском языке]
    • Олеся Стужук (Київ). Художня фантастика як теоретична проблема – с.52-65 – [На украинском языке]
    • Богдан Троха (Bogdan Trocha, Zielona Góra). Źródła i funkcje mitycznych cytacji w rosyjskiej, ukraińskiej, czeskiej i polskiej literaturze popularnej po 1990 roku – с.66-76 – [На польском языке]
  • Язичницькі демони й боги у слов’янських літературах
    • Марія Брацка (Київ). Світ народної демонології у творчості Валерія Лозинського – с.77-87 – [На украинском языке]
    • Юлія Булаховська (Київ). Спільне й відмінне у фантастиці М. В. Гоголя і польських письменників його доби (Адама Міцкевича і Северина Гощинського) – с.88-94 – [На украинском языке]
    • Мариета Гиргинова (София). Случаят «Змейова сватба» на Петко Тодоров – с.95-107 – [На болгарском языке; В содержании сборника статья указана под заголовком «Образът на змея в модерната българска драма»]
    • Юлія Даниленко, Олеся Стужук (Київ). Концепція угоди з темними силами та ідея розплати в слов’янській фантастиці другої половини ХХ ст. – с.108-115 – [На украинском языке]
    • Наталія Зінченко (Полтава). Народна демонологія у творчості Олекси Стороженка – с.116-123 – [На украинском языке]
    • Гражина Ласонь-Коханьська (Grażyna Lasoń-Kochańska, Słupsk). Boginie i czarownice. Źródła wyobrażeń postaci kobiecych w polskiej fantastyce – с.124-133 – [На польском языке]
    • Міхал Лучиньський (Michał Łuczyński, Kraków). Funkcjonowanie motywów mitologii słowiańskiej w literaturze (zarys problematyki) – с.134-143 – [На польском языке]
    • Адам Мазуркєвич (Adam Mazurkiewicz, Łódź). Pogańska słowiańszczyzna w tekstach kultury popularnej. Rekonesans – с.144-156 – [На польском языке]
    • Крістина Посилович (Kristina Posilović, Rijeka). Paganizam u Vetranovićevu «Pelegrinu» – с.157-168 – [На хорватском языке]
    • Олена Романенко (Київ). Фольклорно-міфологічний образ «іншого світу» у прозі Юрія Винничука – с.169-176 – [На украинском языке]
    • Марина Рябченко (Київ). Синкретизм фантастичних, фентезійних та міфологічних елементів у творчості Марини Соколян – с.177-187 – [На украинском языке]
    • Анастасія Саволоцька, Роксолана Поворознюк (Київ). Пантеон міфологічних створінь у драмі-феєрії «Лісова пісня» (на матеріалі перекладу Персівала Канді) – с.188-198 – [На украинском языке]
    • Юлия Сединина-Барковская (Минск). Божества древнегреческой мифологии в творчестве Г. Л. Олди – с.199-209 – [На русском языке]
    • Лариса Фиалкова (Хайфа). Принципы создания фантастического образа в романном сериале Лады Лузиной «Киевские ведьмы» – с.210-220 – [На русском языке]
    • Софія Філоненко (Бердянськ). Бридка принцеса і людяний дракон: інтерпретація традиційного сюжету в романі «Ритуал» Марини і Сергія Дяченків – с.221-229 – [На украинском языке]
    • Катажина Пузіо (Katarzyna Puzio, Lublin). Świat pogańskich bóstw i wierzeń w polskiej literaturze preromantycznej i romantycznej (do roku 1830) – с.230-242 – [На польском языке]
    • Марія Шарович (Марија Шаровић, Београд). «Бурлеска господина Перуна бога грома» Растка Петровића: између мита и фантастике – с.243-258 – [На сербском языке]
  • Міський текст і фантастика у слов’янських літературах
    • В’ячеслав Левицький (Київ). Елементи фантастики у змалюванні персонажів київського тексту – с.259-266 – [На украинском языке]
    • Юлія Польова (Київ). Фантастичний вимір Праги в сучасній чеській літератури – с.267-273 – [На украинском языке]
  • Апокаліптичні та катастрофічні мотиви слов’янської фантастики.
    • Боян Йович (Бојан Јовић, Београд). Тематизовање апокалипсе у неким научнофантастичним делима српске књижевности – с.274-287 – [На сербском языке; В содержании сборника статья указана под заголовком «Апокалиптика у српској фантастици»]
    • Олена Дзюба-Погребняк (Київ). «Розмова з душею Смійсяіти» Тіто Строці – с.288-295 – [На украинском языке; В содержании сборника статья указана под заголовком «Війна і сон Тіта Строці»]
    • Євген Шкуров, Деян Айдачич (Київ). Світ богів та його руйнування у циклі Юрія Нікітіна «Троє з Лісу» – с.296-308 – [На украинском языке]
  • Утопія, антиутопія
    • Юлія Драгойлович (Белград). Фантастика versus реальність в історіях двох винаходів («Сонячна машина» В. Винниченка, «Хронос» Т. Антиповича) – с.309-320 – [На украинском языке]
    • Сава Дам’янов (Сава Дамјанов, Новий Сад). Антиутопічні початки модерної сербської фантастики – с.321-328 – [На украинском языке]
    • Олександр Б. Неделькович (Александар Б. Недељковић, Крагујевац). Српска утопија «Ера блаженства» Михаила Симића – с.329-349 – [На сербском языке]
    • Олександр Михед (Київ). Культурно-історична трансформація концепту «прозорості»: від антиутопії до реаліті-роману – с.350-356 – [На украинском языке]
    • Ганна Улюра (Київ). Когда фантастическая условность не противоречит установкам документальности: случай антиутопии (на материале «Дзюдо» Вячеслава Дурненкова) – с.357-369 – [На русском языке]
  • Альтернативна історія у слов’янських літературах
    • Вацлав Валецький (Wacław Walecki, Kraków). O powieści Ignacego Krasickiego «Historia» w kontekście słowiańskiej fantastyki naukowo-historycznej. Dlaczego właśnie to dzieło Krasickiego tak szybko przetłumaczono na rosyjski? – с.370-375 – [На польском языке]
    • Павел Валовський (Paweł Wałowski, Zielona Góra). Historia alternatywna z kryminałem w tle. Czyli o wzajmenym «podszczypywaniu» się gatunków w powieści Piotra Bojarskiego «Kryptonim Posen» – с.376-383 – [На польском языке; В содержании сборника статья указана под заголовком «Historia alternatywna jako funkcja ornamentacyjna w polskiej prozie kryminalnej»]
    • Лідія Делич (Лидија Делић, Београд). Могу Турски, и могу Мановски… (о роману Мирјане Детелић) – с.384-408 – [На сербском языке]
    • Миранда Леванат Перичич (Miranda Levanat-Peričić, Zadar). Alternativna povijest i «povampirena prošlost» u suvremenom hrvatskom vampirskom romanu: Boris Dežulović, «Christkind» (2003) і Boris Perić, «Vampir» (2006) – с.409-428 – [На хорватском языке]
    • Михаил Назаренко (Киев). Альтернативная история как возможный мир – с.429-439 – [На русском языке]
    • Анджей Поляк (Andrzej Polak, Katowice). Fantastyka społeczna Aleksandra Kabakowa. «Невозвращенец» (1988) – с.440-450 – [На польском языке]
    • Тияна Тропин (Тијана Тропин, Београд). Фантазије о моћи: алтернативна историја у делу Горана Скробоње «Човек који је убио Теслу» – с.451-461 – [На сербском языке]
  • Онірична фантастика
    • Деян Айдачич (Дејан Ајдачић, Београд – Киjев). Демони и снови у словенској фантастици 19. века – с.462-477– [На сербском языке; В содержании сборника статья указана под заголовком «Сан и демони у словенској фантастици 19. века»]
    • Мар’яна Климець (Львів). Оніричний дискурс у хорватському фантастичному оповіданні (на прикладі творів А. Г. Матоша та А. Цесареца) – с.478-485 – [На украинском языке; В содержании сборника статья указана под заголовком «Оніричний дискурс у фантастичних оповіданнях хорватських письменників наприкінці ХІХ-початку ХХ ст.»]
    • Дмитрий Нечаенко. «Мертвые души» как роман-сон – с.486-491 – [На русском языке]
  • Тематика, історія слов’янської фантастики
    • Катажина Боцян (Katarzyna Bocian, Kraków). Jak opowiedzieć ten błękit we mnie? Fantastyczna inwolwerencja w powieści Jacka Dukaja «Extensa» – с.492-504 – [На польском языке]
    • Соломія Вівчар (Львів). Елементи горору як вкраплення жанрової літератури у фантастичній прозі Горана Трибусона – с.505-512 – [На украинском языке]
    • Бернадета Жиніс (Bernadetta Żynis, Słupsk). Anioły – ślady (nie)obecności... – с.513-522 – [На польском языке; В содержании сборника статья указана под заголовком «Anioły – ślady (nie)obecności” w książce czeskiego pisarza M. Viewegha»]
    • Алла Татаренко (Львів). Сербська літературна фантастика постмодерної доби (штрихи до портрета літературного явища) – с.523-534 – [На украинском языке]
    • Світлана Олійник (Київ). Тема контакту у фантастиці Олеся Бердника – с.535-541 – [На украинском языке]
  • Мова слов’янської фантастики
    • Вяра Малджиева (Торун). Словообразувателните неологизми в научно-фантастичните текстове като проблем на превода (на основата на семантичен модел за словообразувателна съпоставка) – с.542-553 – [На болгарском языке]
    • Вероніка Ярмак (Київ). Стилістичні особливості дискурсу сучасної сербської художньої фантастики: часові координати й колористика в романі Горана Петровича «Облога церкви Святога Спаса» – с.554-571 – [На украинском языке]
  • Список авторів – с.572-575

© Виталий Карацупа, 2014

НАВЕРХ